Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Participace dětí a mládeže na kultuře a umění prostřednictvím zážitku: 29. - 30. 9. 2015 GASK, Kutná Hora : sborník příspěvků z konference
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Cílem konference bylo prezentovat participaci dětí na kultuře a umění jak z hlediska odborného, tak metodického, přinést příklady dobré praxe a umožnit výměnu odborných poznatků v oborech i napříč jimi.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dítě a umění: význam vybraných uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky. Výsledky aplikovaného výzkumu
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Lázňovská, Lenka ; Doležalová, Kateřina
Výsledky longitudinálního, kvantitativního výzkumu sociologického typu, který zkoumal vliv vybraných uměleckých aktivit na osobnost dítěte.Byly zkoumány aktivity, které primárně negenerují soutěživost dětí, tedy dětské divadelní kolektivy, dětské sbory, skupiny dětského scénického tance, dětské folklórní soubory a dětské výtvarné kroužky. Tyto skupiny byly dlouhodobě porovnávány s dětmi, které takový zájem nemají. Skupiny byly zkoumány v rámci výzkumných témat: životní styl, socializace, tvořivé myšlení a vztah k umění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí: Praha 22.-23. září 2011 : sborník příspěvků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Ministerstvo kultury ČR ; Doležalová, Kateřina
Konference se zabývala dostupností uměleckého vzdělávání a jeho kvalitou. Byly uvedeny příklady dobré praxe a projekty kulturních institucí zaměřené na mimoškolní umělecké vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Soudobé umělecko-hudební kontexty předškolní pedagogiky ve světle pedagogického výzkumu
Bobková, Petra ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Námětem diplomové práce je v teoretické rovině postihnout středoškolskou pedagogickou problematiku, a to především v metodologických přístupech k pedagogice předškolního věku. Na toto téma se autorka zaměří z pohledu učitelů středních pedagogických škol. V teoretické části pojedná o psychických znacích dítěte předškolního věku v kontextu integrace a polyestetizace. Bude charakterizovat procesy, v nichž dochází k utváření osobnostních hodnot. Postihne dynamiku soudobých proměn společnosti a rodiny i odborného pohledu na výchovu v mateřských školách v osobnostním pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum přiblíží názory na současné potřeby pedagogické praxe a její reflexi s odbornou pedagogickou, vědeckou nebo i akademickou rovinou, které budou zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s učiteli s dlouholetou praxí ve středních pedagogických školách v České republice a dotazníků pro studenty středních pedagogických škol.
Cestou dramatické výchovy (nejen) k výtvarnému cíli
Osvaldová, Božena ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Diplomová práce se věnuje především hledání pedagogické cesty k výtvarné dramatice. Autorka popisuje své vlastní hledání a přiklání se k variantě dramatických aktivit coby cestě k výtvarné výpovědi. V první části diplomové práce jsou popsána dosavadní teoretická poznání dotýkající se osobní zkušenosti učitelky, ale i širší rozhled po poli výtvarné dramatiky vůbec. Jsou zde popsána strukturální východiska výtvarné dramatiky, která byla zároveň ověřována v praxi. Jsou zde naznačeny též další možné cesty výtvarné dramatiky, které by měly zároveň rezonovat v povědomí o oboru. Druhá část je pak věnována především čtyřem výtvarně dramatickým celkům, které autorka DP vyučovala a prožila se svými žáky na Základní umělecké škole Klementa Slavického v Praze 5 – Radotíně. Je zde zaznamenán postup práce krok po kroku a v závěru každého dílčího úkolu je zahrnuta i menší reflexe. Větší reflexe pak také následuje po každém ze čtyř výtvarně dramatických celků. Z uvedených čtyř celků je také vidět, jak se celkově posouval náhled autorky na pedagogickou práci. S každým dalším výtvarně pedagogickým celkem se nejen rozšířila paleta výtvarných i dramatických metod, ale celkově prohloubil vhled do tématu jak konkrétního projektu, tak i celkově do tématu výtvarné dramatiky. U některých úkolů je přiřazeno několik konkrétních výtvarných výstupů v podobě fotodokumentace, které z práce vznikly.
Současné francouzské divadelní texty pro děti a mládež
Coufalová, Petra ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Cílem práce je představit současné francouzské divadelní texty pro děti a mládež, jako nástroj k porozumění sobě, druhým a světu. Ambicí práce není komparovat, či hodnotit francouzský přístup k divadelnímu umění ve výchově s českým, spíše popsat a ukázat, jak tento ve Francii funguje. Díky divadelnímu textu, který je nezbytnou součástí mozaiky spolupráce mnoha různých aspektů, můžeme nahlédnout do skoro až organického propojení divadel, nakladatelství a škol, přičemž nám tyto instituce spojuje společný jmenovatel, a to dítě. Proto se ve své práci věnujeme jak historii divadel pro děti a mladé publikum, tak vzniku prvních edic divadelních her zaměřených na dětského diváka. Dále analyzujeme vybraná díla a zamýšlíme se nad příklady možné práce s dětmi ve školách. Pro lepší vykreslení situace uvádíme rovněž i příklad spolupráce umělce a učitele na základní škole v Saintry sur Seine, kteří společně s dětmi připravovali představení jednoho ze současných textů. V závěru se zamýšlíme nad proběhlou debatou o divadle pro děti a mladé publikum v České republice a ve Francii, která se uskutečnila v rámci prvního ročníku festivalu francouzského divadla v Praze.
Estetická výchova jako nový předmět na Z Š Pouchov
Kobrle, Lukáš ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.